greetings 代表挨拶

代表挨拶

時代の先を読みながら
あらゆる可能性に果敢に挑んでゆきます。

時代の先を読みながら、あらゆる可能性に果敢に挑んでゆきます。

始まりは、人の心を潤す“音楽”でした。サウンドシステムは、日本で最初のBGM配給会社である日本音楽配給株式会社の経験をもとに、1966年2月に新たなBGM配給会社としてスタートを切りました。
BGMの普及に伴い、放送設備関連需要に応えるべく、1973年に電気通信工事の建設業者登録を、さらに1975年の消防法改正に伴い、消防設備工事の業者登録を行いました。BGMを主体とした“ソフトウェア”、設備施工を主体とした“ハードウェア”を併せ持つユニークな事業ドメインを確立し、さらなる積極的な取り組みにより、現在では総合的な顧客サービス体制を獲得。人々に安らぎを与えるBGMサービスから様々なインフォメーションサービス、非常時に備えた防犯・防災ネットワーク設備など、あらゆる場面で皆様の生活をサポートしています。また、現在は、ネットワークを利用したマルチメディアコンテンツの配信に力を入れ、大学間遠隔講義などマルチメディア教育システムの構築にも参加し、事業領域を広げています。かつてないスピードで多様な変化を遂げる現代。サウンドシステムは、変化の最前線に身を置きながら、固有の技術とサービスにさらに磨きをかけます。同時に、経営理念の「顧客主義」「信用主義」を第一に、企業コンプライアンス及び環境を一層重視し、時代の先を読みながら、あらゆる可能性に果敢に挑み、オンリーワンとしての価値ある
企業を目指します。

株式会社サウンドシステム 代表取締役 渡邉 隆司

We dare to challenge all possibilities as a pioneer.

We began with “music” to move people’s heart. Based on the experience of Japan Music Distribution Inc . , the first BGMdistribution company, we founded a new BGM distribution company, Sound System Inc. on February 1966. As BGM gainedpopularity, we needed to meet the growing demand in broadcasting facilities. Therefore we registered as a contractor oftelecommunication in 1973 and as a fire protection equipment facility according to the amendment to the fire service law in1975. As we established a unique business domain with both the “software” of BGM and the “hardware” of facility construction.we can have the all-round customer service system with a positive attitude. Our BGM service providing people comfort helpsyour life in every aspect including various information provision service, and crime and disaster prevention network facilityagainst emergency. Presently, we have been focusing on delivering multi media content using networks, taking part inestablishing multi media education systems, including remote lecturing among universities , and expanding the scope of ourbusiness. We are in an era of rapid change and adaptability is crucial, therefore undertaking various changes with unprecedented speed is our priority. Sound System continues to improve unique technology and services while being at the forefront of the changes. At the same time, having management principles of “customer-oriented” and “trust-conscious” comes first. Our mission has an emphasis on corporate compliance and environment, working ahead of time, outfacing of all types of challenges, and aspire to become a uniquely valuable corporation as “one and only”.

TAKASHI WATANABE, CEO of Sound System Inc.